Aparaty
Nikon Z7
Za co go uwielbiam:
Za cudowną wręcz wygodę pracy, zwłaszcza podczas wykonywania fotografii produktowej.
Perfekcyjnie działający AF, możliwość pracy z funkcją automatycznego przesunięcia ostrości (fockusstacking), ultra jasny wizjer nawet w zaciemnionym studiu.
Jeżeli dorzucimy do tego szybkość zapisu zdjęć na karcie XQD to mam wszystko czego potrzebuję.
Nikon D750
Dlaczego:
Nie odmawia posłuszeństwa nawet przy -20 i zamieci śnieżnej, a to duża zaleta np. w Karkonoszach w styczniu 😉
Do tego fenomenalna matryca, z formatu RAW można wyciągnąć detale z takich miejsc kadru w których nie spodziewał bym się już niczego, a co dopiero jeżeli mamy do czynienia z prawidłową ekspozycją – magia.
Do tego jest szybki, precyzyjny i ma całkiem poręczne gabaryty jak na tej klasy maszynę.
Nikon D300s
Pancerna skrzynka do zadań specjalnych, której nie straszny nawet upadek na tatrzańskie skały. W mojej ocenie jeden z lepszych aparatów pod względem ergonomii pracy. Każdy przycisk, pokrętło jest dokładnie tam gdzie się jej spodziewam. Wiele bym dał, aby bardziej współczesne aparaty miały taką ergonomię pracy jak właśnie 300-setka.
Obiektywy
NIKKOR 50 mm 1.8
TAMRON 24-70 mm 2.8
TAMRON 70-700 mm 3.5
TAMRON 90 mm macro 1:1 2.8
Lampy błyskowe reporterskie:
Nikon SB 700
Quadralite V1
Quadralite Stroboss 60 N
Quadralite Stroboss 60 BASIC
Studyjne lampy błyskowe:
Quadralite PULSE 600
Quadralite UP 300
Modyfikatory:
– Quadralite, Round Flash
Sterownie lampami:
Monitor
EIZO CS240
Kalibracja
X-rite i1Pro
ColorChecker-y
X-rite